måndag 17 april 2017

Påskmiddag, påskkaffe och rödvin

Så börjar den påskhelgen vara överstökad! Det har varit fullt upp med givande program i lämplig takt hela tiden och jag tog några bilder från vår lilla påskmiddag.

Den lammsteken skulle man nog kunna smaka på...


En annan är mera intresserad av innehållet i sin egen matskål medan påskmiddagen pågår.


Någonting sådant här hade jag lyckats få ihop till årets påskmiddag, bl.a. lammstek i ugnen, fårkorv, vitlökspotatis, vitlökssmör, limpa, avocado-rädisa-grönsallad, hönsägg (som jag försökte dekorera till att likna hönor, men som började likna elefanter med stora öron). Äggen låg på en bädd av gravad lax och creme fraiche.


Till efterrätt hade jag bakat morotskaka och hallonkvargtårta. Dessutom fanns det en del sötsaker. Och kolla min nyinköpta muminteburk, den är söt!



Det fanns också en stor gräddtårta som jag hade fyllt med hallon, banan, jordgubbar, grädde och citronkvarg!


Och inte att förglömma rödvinet! Rödvinet hör till min påsk! Jag får inte av hälsoskäl använda någon som helst alkohol, men efter lite letande hittade jag på Alko en rödvin som var absolut alkoholfri. Den var faktiskt riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar