fredag 28 juli 2017

Krukträdgården

I år kör jag med enbart krukträdgård; perenner, frösådda, lökar, vilda, köpta plantor - allt i en salig röra - placerade i rostiga grytor, trälådor, traktorhjul, platskrukor eller vad som helst. Det skall vara rörigt och grant omkring mig.

Jag vill speciellt nämna något om den sista bilden, där två palmliknande växter tornar sig högre än allt det andra i trälådan. Det är mina illaluktande ödlekallor / stinkblommor som jag berättade om i ett tidigare inlägg. Kolla vad jag då skrev om dem här ! Nu har jag planterat om lökarna utomhus och det kom upp sådana här växter, vad det skall bli av dem återstår att se, jag vet inte... jag väntade mig en blomma, men det kom blad.

Här är några bilder från min krukträdgård.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar